در برنامه غذایی دوران بارداری چه چیزهای بخورید و  از چه چیزهایی باید پرهیز کنند؟

مجله ی بارداری و زایمان سیترین ؛ خوردن غذاهای سالم همواره می‌تواند کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشیم به خصوص در دوران بارداری که جنین نیز در از آنچه که شما میخورید ،مصرف می‌کنند بنابراین باید قدرت کافی داشته باشید تا به کودکتان در آغاز راه نیروی کافی بدهید بارداری می‌تواند فرصت خوبی باشد برای آموختن اینکه عادت غذایی خود را بر پایه های درست و سالمی را بنیان نهاد و از مواد غذایی تغذیه کنید که به سود شما باشد و این روش را نه تنها در دوران حاملگی و شیردهی بر که برای تمام عمر رعایت کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد برنامه غذایی دوران بارداری مطالبی را بیان کنیم.

خوب خوردن در طول بارداری یکی از مهمترین مسئولیت های مادر است اما این عمل نباید مانند یک وظیفه سخت و دشوار احساس شود همان طوری که در طول دوره حاملگی به استراحت و آسایش فکری نیاز دارید باید از هرگونه استراب غذایی نیز بپرهیزید خوردن برای بسیاری از زنان به مفهوم گرسنه ماندن است زیرا نظام اجتماعی و خانوادگی آنها لاغری را مهمتر از تغذیه می دانند این خانم ها هنگام صرف غذا ۲۴ است را بستند و گاه برای چاق نشدن بی اغراق ریاست می‌کشند و برخی دیگر آنقدر پرخوری می کنند که پس از آن دچار حالت تهوع می گردند پرخوری نیز یک نوع اضطراب غذایی است که در نهایت سودی برای تان در بر نخواهد داشت عده‌ای خوردن را تنها یک راه لذت بخش برای تامین سوخت بدن نمی دانند آنها نیاز بدن و جنین شان را به انواع مواد غذایی حیاتی می شناسند و می کوشند این مواد را به اندازه کافی به خود و کودک شان برسانند.

در طول بارداری حتماً از استراحت غذایی در هر شکل خودداری کنید با رعایت راهنمایی که در ادامه خواهیم آورد می توانید هم نیازهای خود و جنین را تامین کنید و هم پس از خوردن هر وعده احساس لذت و راحتی نمایید.

برنامه غذایی دوران بارداری

برنامه غذایی دوران بارداری

یک برنامه غذایی نمونه برای یک بارداری طبیعی

صبحانه:

مرکبات شامل( آب پرتقال با یک نیمه گریپ‌فروت )

یک تخم مرغ پخته با یک دوم پیمانه حبوبات پخته شده با شیر

نان آرد گندم کامل با نان شیرینی با یک قاشق غذاخوری کره

یک لیوان شیر

ساعت ۱۰ صبح:

یک عدد میوه تازه

ناهار :

سالاد میوه با سبزیجات تازه

خوراک مرغ ،ماهی و پنیر

یک لیوان شیر

عصرانه :

پنیر و نان از گندم کامل یا بیسکویت

میوه تازه

برنامه غذایی دوران بارداری

برنامه غذایی دوران بارداری

شام :

گوشت، مرغ ،ماهی، میگو و یا یک کاسه حبوبات پخته ،

۲ عدد از سبزیجات زرد یا سبز خام و یا سبزیجات پخته با یک برش نان تست.

قبل از خواب :

شیر داغ و دو عدد بیسکوییت

و همیشه به خاطر داشته باشید که در طول روز به میزان زیادی آب بنوشید.

درباره نویسنده

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

دیدگاه خودتان را بنویسید.