درمان افسردگی با فعالیت بدنی و ورزش

مجله روانشناسی سیترین ؛ در پست قبلی راههای درمان افسردگی به صورت طبیعی با استفاده از گیاهان را توضیح دادیم. اکنون درمان افسردگی با فعالیت بدنی و ورزش را مطالعه کنید.اگر روزگاری در مورد تأثیر ورزش برای از بین بردن ناراحتی ها شک و تردید وجود داشت ، امروزه از بین رفته است. نه تنها عامه ی مردم بلکه پزشکان و کارکنان پزشکی نیز به تأثیری که ورزش روی بدن می گذارد و سبب احساس خشنودی می شود، اعتقاد دارند.

ورزش

ورزش حتی در بهبودی افسردگی اساسی و شدید مفید است. در یکی از چندین مطالعه ی انجام شده، هم ورزش های ایروبیک و هم ورزش های غیر هوازی در بیماران افسرده ی بستری سبب کاهش افسردگی شدند. در یک مطالعه ی دیگر ورزش های ایروبیک به تنهایی در مورد بسیاری از خانم هایی که دچار افسردگی شدید بودند، کافی بوده است.

صاحبنظران معتقدند همه  ی ورزش های ایروبیک می توانند سبب رفع افسردگی شوند. دویدن آهسته و تند که در بررسی های بالینی به کار رفته اند ، مثل راه رفتن بر افسردگی تاثیر دارند.

مؤثرترین ورزش های ایروبیک عبارتند از اسکی کردن، تند دویدن، اهسته دویدن، تند راه رفتن، کوهنوردی، رقصیدن ایروبیک، دوچرخه سواری ، پارو زدن، قایقرانی، بوکس، طناب بازی ، فعالیت های تکراری که با جابه جایی بدن همراهند( به این شرط که چند دقیقه طول بکشند) اسکواش، هندبال،راکت بال، فوتبال، بسکتبال، دوچرخه ثابت. فعالیت های سبک تر مثل پاتیناژ یا اسکیت، قدم زدن، باغبانی و اغلب رقص های رایج نیز مؤثرند.

درمان افسردگی با فعالیت بدنی و ورزش

درمان افسردگی با فعالیت بدنی و ورزش

هنگامی که می خواهید نوعی ورش ایروبیک را انتخاب کنید، نکات روان درمانی زیر را در نظر بگیرید:

  • بسیاری از فعالیت های ایروبیک باعث می شود تا با افراد دیگر در تماس و ارتباط باشید.
  • اغلب این فعالیت ها باعث می شوند تا شما در یک زمینه بهتر و بهتر شوید ، که این خویشتن شما را تقویت می کند.
  • بسیاری از این فعالیت ها جنبه ی بازی دارند، شما را خوشحال می کنند و با کودک درونتان مرتبط می سازند.
  • با بسیاری از این فعالیت ها احساسات درونی ظهور می کنند. مثلا شما می توانید گرگم به هوا بازی کنید( تعقیب کردن و فرار کردن) یا برای بیان احساساتتان ، بدنتان را حرکت دهید( رقصیدن ).
  • بعضی از این فعالیت ها مثل باغبانی یا کار خانه پربارند و شما با کامل کردن آن احساس رضایت می کنید.
  • بعضی فعالیت ها یکنواختند (دویدن اهسته، قدم زدن، پارو زدن) که در این مدت ذهن شما آزاد است تا به کارهایی مثل مراقبه، موسیقی درمانی و کارهای مشابه بپردازید.

راههای درمان بسیاری برای افسردگی وجود دارد که طبیعی ترین انها ( گیاهان و ورزش) توضیح داده شد. اگر علایم افسردگی را دارید به شما توصیه می کنیم قبل از انجام هر کاری به درمانگر مراجعه کنید.

ماساژ با سنگ داغ تأثیر مثبتی بر افسردگی دارد؟

درباره نویسنده

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم؛ کارشناس مدیریت آموزش، نویسنده در سایت سیترین و چندین سایت پرمحتوای دیگر! دو سال است که در زمینه ی تولید محتوا فعالیت دارم و پس از مدت کوتاهی آنقدر به نویسندگی علاقمند شدم که فکر میکنم نمی توانم از نوشتن دست بردارم. از دیگر علایق من یادگیری چیزهای تازه است . هر چیزی که بتواند من را به چالش بکشد مسلماَ عاشق آن خواهم شد. یادگیری سئو ، موسیقی و فوتبال از چالش های جدید در زندگی من هستند.

دیدگاه خودتان را بنویسید.