رژیم غذایی فوری

زمانی که می خواهید به سرعت لاغر شوید

رژیم های لاغری سخت همیشه بد نیستند و زمانی که واقعا لازم است در طی یک یا دو روز لاغر شوید می توانید از آنها استفاده کنید. رژیم غذایی فوری به افراد این توانایی را می دهند که تنها در طی چند روز نتایج خوبی بدست آورند. گرچه در این موارد وزن کاهش یافته بیشتر به دلیل از دست دادن آب است اما مقداری چربی نیز از بین می رود. از فواید دیگر این رژیم های غذایی می توان به استراحت معده در طول این مدت ، که احساس خوشایندی به شما می دهد و کاهش برآمدگی های اطراف باسن و ران ها اشاره کرد. مانند همیشه توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم غذایی با پزشک مشورت کنید.

رژیم غذایی یک روزه

این رژیم غذایی بسیار مورد توجه است زیرا می تواند تنها در ۱ روز یک تا یک و نیم کیلو گم از وزن شما بکاهد. آب میوه ی تازه دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی آنزیم های مهم ، مواد معدنی و ویتامین می باشد. با مصرف این مواد سیستم بدنی شما پاک می شود و این احساس به شما دست می دهد که می توانید دنیا را تسخیر کنید!

  • ۷صبح: آب سیب و هویچ شامل آب چهار هویچ پوست گرفته و دو عدد سیب پوست گرفته
  • ۱۰صبح: یک لیوان آب یا یک پیمانه دم کرده ی گیاهی
  • ۱۲ظهر: یک لیوان آب گریپ فروت و یک لیوان آب یخ
  • ۲بعد از ظهر: یک لیوان آب و یک پیمانه دم کرده ی گیاهی
  • ۴بعداز ظهر: یک لیوان آب آناناس و یک لیوان آب یخ
  • ۶بعد از ظهر: دم کرده ی گیاهی و یک لیوان آب
  • ۸شب: آب اناناس یا گریپ فروت با یک لیوان آب یخ
  • ۱۰شب: یک پیمانه آب داغ با آب یک عدد لیمو یا یک قاشق چای خوری آبلیمو
رژیم غذایی فوری

رژیم غذایی فوری

اگر احساس کردید پس از یک روز رژیم آب میوه خوابیدن برایتان دشوار است سعی کنید عصاره ی چند گیاه ویژه را به آب حمام خود بیفزایید. به عطاری محل خود سری بزنید و روغن هایی که برای آرامش شما لازم اند خریداری کنید. از عصاره ی گل سرخ، چوب صندل و اسطوخودوس استفاده کنید. از این عطر درمانی لذت ببرید. می توانید چند قطعه لیمو یا پرتقال نیز در آب حمام بیندازید. دم کرده های گیاه می توانند آرامش و لذت را برایتان به ارمغان بیاورند. بدین منظور می توانید از دم کرده های میخک ، سوسن و بابونه استفاده کنید.

رژیم غذایی گریپ فروت

این رژیم غذایی نیازی به برنامه ریزی قبلی ندارد. شما لازم نیست مرتب کالری مواد غذایی را بشمارید و یا غذاهای ویژه ای تهیه کنید. علاوه بر این چون رژیم غذایی گریپ فروت حاوی مقادیر زیادی فیبر و آب است شما را به سرعت سیر می کند. این رژیم غذایی بسیار محدود است و نباید آن را بیش از دو روز ادامه دهید.

 

  • صبحانه: یک نیمه گریپ فروت با قهوه یا چای
  • ناهار: دو عدد تخم مرغ ، کاهو و گوجه فرنگی همراه با آبلیمو و سرکه ، یک برش نان تست ، یک نیمه گریپ فروت و قهوه یا چای
  • شام: مرغ یا ماهی کبابی، یک نیمه گریپ فروت ، خیار یا گوجه فرنگی و قهوه یا چای

رژیم غذایی نیم وعده

در این رژیم شش بار در روز می خورید؛ صبحانه ، ناهار و شام و میان وعده ها. این رژیم غذایی برای کسانی است که عادت دارند تمام روز مشغول خوردن باشند با قطع کالری اضافی بسیار موثر خواهد بود. با این رژیم غذایی می توانید در طی سه روز دو و نیم تا سه کیلو گرم از وزن خود بکاهید. این رژیم غذایی بسیار راحت است و اصلا ناراحتی به دنبال ندارد!

۱_ برنامه غذایی اول
  • صبحانه: یک پیمانه جوانه ی گندم با شیر خامه گرفته ، قهوه یا چای
  • میان وعده: یک دوم پیمانه طالبی با یک عدد سیب
  • ناهار: صد گرم گوشت سینه ی مرغ با یک قاشق چای خوری خردل و یک برش نان از آرد کامل و سالاد مخلوط سبزیجات، قهوه یا چای
  • میان وعده: یک پیمانه شیر بدون چربی- یک عدد شیرینی
  • شام: ۷۵ گرم مرغ یا ماهی کبابی _ یک پیمانه اسفناج پخته _ قهوه یا شیر یا آب یخ
  • میان وعده : ۱۵۰گرم ماست کم چرب
۲_  برنامه غذایی دوم
  • صبحانه : یک دوم پیمانه توت فرنگی ، ۱۵۰گرم ماست کم چربی _ قهوه یا چای
  • میان وعده: یک دوم پیمانه هویچ کوچک _ ۶ عدد بیسکوئیت شور _ قهوه یا چای یا نوشابه رژیمی
  • ناهار: یک پیمانه سوپ سبزیجات _۴ عدد بیسکوئیت شور _ قهوه یا چای یا نوشابه رژیمی
  • میان وعده : یک عدد سیب
  • شام: ۷۵ استیک _ یک پیمانه لوبیا سبز پخته _ قهوه یا چای یا آب یخ
  • میان وعده : یک دوم پیمانه ماست کم چربی سرد

این رژیم غذایی سریع و مؤثر است زیرا شما تقریبا هر دو ساعت یک بار غذای کمی میل می کنید. تمام کسانی که دارای فرزند هستند می دانند که بچه ها باید حتما در زمانی که بیرون از منزل و در مدرسه بسر می برند میان وعده با خود همراه داشته باشند. در حالی که در مورد خود چنین رفتاری نداریم و تنها منتظر گرسنگی می مانیم. میان وعده برای ذخیره سازی انرژی و برطرف کردن اشتهای زیاد بسیار مهم است.

رژیم غذایی سه روزه

سعی کنید از این رژیم غذایی در تعطیلات آخر هفته استفاده کنید. می توانید اطمینان داشته باشید که در طی این رژیم غذایی دو و نیم تا سه کیلوگرم از وزن خود می کاهید. می توانید این رژیم غذایی را همراه با یک برنامه سلامتی و زیبایی انجام دهید. در این مدت لباس های ورزشی خود را بپوشید و در اطراف محل زندگی خود دوچرخه سواری کنید. در طی این مدت از ماسک هایی که خود تهیه می کنید و درمان های خانگی برای موها بهره ببرید.

روز اول
  • صبحانه: دو عدد کلوچه ی رژیمی با یک دوم پیمانه دانه ی انگور _قهوه یا چای
  • ناهار: یک پیمانه مخلوطی از سبزیجات پخته با ۲۵ گرم ماهی تن بدون روغن و ۲ قاشق غذاخوری سس سالاد کم چربی یا مایونز _جوانه ی گندم و فلفل دلمه ای _ یک برش نان تهیه شده از ارد کامل گندم _ نوشابه رژیمی
  • شام: ۷۵ گرم سینه ی مرغ با یک قاشق غذا خوری خردل, عسل و سرکه ی سیب با کمی پودر نعنا ، دو پیمانه سبزیجات پخته با ۲ قاشق غذاخوری سس کم چربی _ قهوه یا چای
روز دوم
  • صبحانه : یک دوم گریپ فروت _ یک برش نان تست با ۲۵ گرم پنیر _ قهوه یا چای
  • ناهار : مخلوطی از یک چهارم پیمانه دانه ی انگور و برش های آناناس ، کیوی و توت فرنگی با یک پیمانه ماست. می توانید ۲ قاشق چای خوری جوانه ی گندم نیز به این مخلوط بیفزایید _ نوشابه ی رژیمی ، قهوه یا چای
  • شام : یک پیمانه ماکارونی با یک دوم پیمانه سس گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری پنیر پارمسان رنده شده و یک پیمانه کدوی بخارپز_ ۲ پیمانه سبزیجات پخته با ۲ قاشق غذاخوری سس کم چربی _ قهوه یا چای
روز سوم
  • صبحانه : یک برش نان کشمشی با یک قاشق غذاخوری پنیر کم چربی همراه با دارچین_ یک چهارم پیمانه میوه _ قهوه یا چای
  • ناهار: یک برش نان تست همراه با ۲۵ گرم پنیر مازورلا ، گوجه فرنگی ورقه شده و به انتخاب خودتان قارچ ، بروکلی یا پیاز _۲ پیمانه سبزیجات پخته با ۲ قاشق غذاخوری سس کم چربی _ نوشابه رژیمی
  • شام : ۷۵ گرم ماهی کبابی با یک قاشق چای خوری روغن کنجد و دانه ی کنجد _ یک دوم پیمانه برنج پخته _ یک پیمانه بروکلی _ قهوه ، چای یا نوشابه رژیمی
برای هر روز یکی از میان وعده های زیر را انتخاب کنید:

یک پیمانه طالبی _ یک دوم پیمانه پوره ی موز با یک دوم پیمانه شیر خامه گرفته ، یک قاشق چای خوری وانیل و ۴ عدد یخ _ یک دوم  پیمانه شیر خامه گرفته و یک عدد نان شیرینی کم چربی

 

درباره نویسنده

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی

فرناز سهیلی هستم، کارشناس مدیریت آموزش و برنامه ریزی درسی، مدیر و نویسنده وب سایت سیترین نویسندگی علاقه اصلی من بود و بسیار خوشحالم که با وجود سیترین محقق شد. بزرگترین درس من از زندگی این هست که هیچ کس به تنهایی موفق نمی شود و به یکدیگر وابسته ایم. از همه ی دوستان و همراهانم که با همدلی همراه من بوده اند، ممنونم.

دیدگاه خودتان را بنویسید.

دیدگاه خودتان را بنویسید.